Ano, čtete správně. Letos je to 30 let od založení naší společnosti MBK Consulting, s.r.o. Při této příležitosti bychom se s Vámi chtěli ohlédnout za naší 30ti letou historií, zavzpomínat a zhodnotit naši cestu. Tak jdeme na to!
Když se po politických změnách v roce 1989 otevřela možnost soukromého podnikání rozhodl se Miroslav Kobza starší založit v roce 1991 agenturu pro kontrolní činnosti v zahraničním obchodě s názvem MBK Consulting & Inspection. Společnost prioritně zastupovala zájmy amerického klienta Continental Worsted N.Y. a kontrolovala textilní výrobky v Česku, na Slovensku, v Rakousku a na Ukrajině. V té době mělo MBK zhruba 5-8 zaměstnanců. S příchodem nových podmínek a se vstupem České republiky do Evropské unie přišla poptávka po poradenské a konzultační činnosti. A tak se zrušila kontrolní činnost, do společnosti nastoupili noví profesionálové z různých oborů a název společnosti byl roku 1995 změněn na MBK Consulting, sdružení poradců, již s cca 20ti zaměstnanci. V roce 1996 nastupuje do společnosti na pozici zástupce ředitele Miroslav Kobza mladší.
Společnost se s postupem času rozšiřovala, získávala nové zakázky a čelila různým výzvám. Celonárodní organizace APP sdružující poradenské firmy, kde byl Miroslav Kobza starší prezidentem po dobu dvou funkčních období, udělila společnosti MBK akreditaci pro obory automobilového, elektrotechnického, strojírenského, textilního, chemického, papírenského a spotřebního průmyslu. MBK Consulting, sdružení poradců také vyhrála evropské výběrové řízení a společnost tak mohla připravovat české podniky k ISO certifikaci jakosti.
V roce 2001 zakladatel společnosti Miroslav Kobza starší odchází a přenechává společnost svému synovi a zástupci ředitele, Miroslavu Kobzovi mladšímu. Společně se změnou ředitele se firma transformovala na právní subjektivitu s ručením omezeným. Vzniká tedy MBK Consulting, s.r.o.
Společnost se v následujících letech zaměřuje především na poradenství a má velmi úspěšné výsledky. Získává neustále nové zaměstnance a rozšiřuje svůj okruh zákazníků. V roce 2007 nabírá ředitel a jednatel společnosti do svého týmu Petru Císařovou, DiS., která se později stává provozní ředitelkou, kterou je dodnes.
Pod záštitou firmy MBK Consulting vznikla v roce 2010 také divize realit MBK REAL, ředitelkou této divize je od samého začátku Lucie Kobzová, která před vznikem MBK REAL vedla franšízu mezinárodní realitní kanceláře Coldwell Banker.
Kromě poradenské činnosti se naše společnost také zaměřuje na školení a kurzy, otevřené i na míru, a proto je nutné si připomenout nástup klíčových osob bez kterých by organizační zajištění a úroveň, kterou našim zákazníkům poskytujeme dodnes, nebyla prakticky možná. V roce 2010 nastoupila na pozici koordinátorky divize školení Mgr. Vendula Mrázová, DiS. a roku 2013 se do týmu přidala Romana Smejkalová, která vede sekretariát.
Naše společnost jde s dobou, a tak se během let mění i témata našich kurzů. Neustále rozšiřujeme nabídku a vymýšlíme nové věci. Klíčovým momentem pro nás, ostatně jako pro spoustu jiných firem byl minulý rok 2020. Ještě začátkem března jsme měli naběhnuto na velmi úspěšnou jarní sezónu. Měli jsme obsazeno spoustu kurzů, jak pro veřejnost, tak školení na míru a plán školení byl rozepsaný až do letních prázdnin. S příchodem lockdownu se naše činnost na nějakou dobu pozastavila a vypadalo to s námi bledě. Ovšem my jsme to nevzdali a přizpůsobili jsme se podmínkám. Poměrně ve velkém jsme rozjeli ONLINE kurzy, které se nám osvědčili a dokázali jsme našim zákazníkům, že víme jak na to a že jim dokážeme nahradit naše kurzy ve školicí místnosti touto moderní online formou.
Za 30 let se může stát spousta věcí a leccos se mění, my nejsme výjimkou. Prošli jsme řadou změn a procesů, které nás dostaly tam, kde jsme dnes. Výrazným a klíčovým bodem, který je momentálně v plném proudu je nový web, který pro Vás chystáme a aktivně na něm již několik měsíců pracujeme. V procesu je také několik projektů, včetně mnoha školení pro Hospodářské komory a nesmíme zapomenout také na již druhým rokem probíhající kurz hrazený z dotací, který je přístupný pro veřejnost ZDARMA – na téma ISO 50001 Systém managementu hospodaření s energií.
Je nám ctí, že průměrná známka hodnocení našich kurzů se pohybuje okolo 1,14, za které vděčíme nejen našim firemním zákazníkům, kterých je zhruba 13 a půl tisíce, ale také všem absolventům našich otevřených školení, kterých je přes 30 tisíc.
Je určitě důležité zmínit, že v MBK jsme sehraný tým a vzájemně se podporujeme a motivujeme. Máme pravidelné online porady, kde si sdělujeme názory, domlouváme nové vychytávky a konzultujeme, co dalšího pro Vás připravíme. Vy jste totiž důvod, proč tohle vše děláme. Motivujete nás k lepším výsledkům. Ceníme si každého zákazníka a dělá nám radost, když přichází noví klienti se slovy „My jsme na Vás dostali doporučení“. To je pro nás důkaz, že to, co děláme, děláme správně. Děkujeme za Vaši přízeň a neustálý zájem o naše služby, bez Vás bychom tu nebyli!
Těšíme se na další výzvy, projekty a setkání!
Váš Tým MBK Consulting