Celá oblast BOZP a PO (bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany) je popsána a řídí se platnými závaznými právními předpisy, ve kterých je zakotvena odpovědnost za nedodržování předepsaných požadavků. Jedná se nejen o zajišťování vstupního školení zaměstnanců, přidělování ochraných pracovních pomůcek nebo dodržování požadovaných pracovních a hygienických podmínek, ale o mnoho dalších povinností. Chcete mít jistotu, že všechny tyto předpisy dodržujete a tím eliminujete riziko trestní odpovědnosti vedoucích pracovníků nebo možných pokut ze strany dozorových orgánů? Jednou možností jak vyloučit omyly a nedostatky v BOZP a PO je zajišťování komplexních služeb dodavatelským způsobem. Proto Vám nabízíme ucelený rozsah spolupráce, který Vám usnadní práci v péči o zaměstnance, hodnocení rizik, péči o technická zařízení, pravidelné prověrky pracovního prostředí a vedení povinné dokumentace v oblasti BOZP a PO. Přínosem je i neustálé sledování vývoje právních předpisů ČR i v Evropě a samozřejmě Vás budeme informovat i o trendech v oblasti BOZP a PO.
 

CÍL

  • Snížení rizika pracovních úrazů, nemocí z povolání a havarijních stavů, za než podnik nese odpovědnost.
  • Zavedení pořádku v provozech
  • Zlepšení image podnikatelského subjektu
  • Odpovědná péče o pracovníky vlivem rostoucího povědomí o bezpečnostních a hygienických požadavcích

 

DOBA REALIZACE/TERMÍN

Vždy je dobré na začátku provést přezkoumání rozsahu plnění legislativních předpisů, které se na Vaši organizaci vztahují. Na základě informací z tohoto přezkoumání jsme pak schopni určit časový horizont pro zajištění a nastavení potřebných postupů a dokumentů. Běžně se časový harmonogram zavedení BOZP a PO pohybuje od 2 měsíců a více.
 
 

POPIS PRODUKTU

Realizaci služeb v oblasti BOZP a PO ve Vaší společnosti zahajujeme vždy po provedení vstupní analýzy BOZP a PO, která ukáže, kde jsou slabá místa a jaké jsou potřeba zpracovat dokumenty k zajištění organizace BOZP a PO ve Vaší společnosti. Tyto dokumenty Vám zpracujeme a dále zajišťujeme jejich aktualizaci. Provádíme rovněž povinná školení vedoucích i ostatních zaměstnanců a povinné prověrky BOZP a PO na pracovištích. Součástí našich služeb je samozřejmě i stálá poradenská, kontrolní a konzultační činnost. Realizaci služeb v oblasti BOZP a PO ve Vaší společnosti navrhujeme v následovném členění a rozsahu:
  • Vstupní analýza systému BOZP a PO
  • Vytvoření povinné dokumentace BOZP a PO
  • Udržování systému BOZP a PO
  • Poradenská, kontrolní a konzultační činnost

 

A) VSTUPNÍ ANALÝZA
 
Vstupní analýza zahrnuje prověření stávající dokumentace BOZP a PO z hlediska dodržování všeobecně závazných právních předpisů, prohlídku pracovišť společnosti a jejich provozních prostorů, vyhodnocení zjištění z auditu a návrh opatření potřebných k zajištění potřebných kroků na odstranění nedostatků.
 

B) VYTVOŘENÍ POVINNÉ DOKUMENTACE BOZP A PO

Povinná dokumentace BOZP a PO je uzpůsobena potřebám společnosti a její rozsah je určen po vstupní analýze. Jedná se převážně o:

  • Směrnici k zabezpečení BOZP a PO
  • Analýza rizik jednotlivých pracovišť
  • Kategorizace prací
  • Potřebné bezpečnostní pokyny při činnostech ohrožujících bezpečnost a zdraví zaměstnanců
  • Traumatologický plán a plán 1.pomoci
  • Dokumenty k poskytování OOPP
  • Zařazení dle požárního nebezpečí
  • Požární poplachové směrnice, popř. Požární řád společnosti
  • Ostatní místní provozně bezpečnostní předpisy

 

C) UDRŽOVÁNÍ SYSTÉMU BOZP A PO

Průběžné udržování systému BOZP a PO zahrnuje především realizaci navrhovaných opatření, které jsou koncipovány na základě zjištění v rámci vstupní analýzy BOZP a PO a vyplývající z právních požadavků a požadavků řídicích směrnic společnosti. Mezi základní služby v této oblasti patří:
  • Povinná školení vedoucích pracovníků v BOZP a PO
  • Povinné prověrky BOZP a PO
  • Aktualizace právních předpisů, upozornění na novinky
  • Aktualizace dokumentace BOZP a PO

 

D) PORADENSKÁ, KONTROLNÍ A KONZULTAČNÍ ČINNOST
 
Odborné konzultace, kontroly a poradenství jsou součástí komplexních služeb, poskytovaných zákazníkům. Jedná se o projednávání a zajišťování potřebných náležitostí těmito způsoby:
  • Emailová a telefonická komunikace
  • Vedení povinných záznamů a jejich kontrola
  • Pravidelné kontroly na pracovišti klienta dle předchozí domluvy (četnost dle složitosti provozu)
  • Konzultační návštěvy na pracovišti klienta na vyžádání

 

PŘÍNOSY PRO ZÁKAZNÍKA

  • Získání informací o problematice v oblasti BOZP a PO a předcházení problémům - je to daleko lacinější než následné placení pokut, odškodňování pracovních úrazů případně soudních výloh.
  • Náklad na externí službu v oblasti BOZP a PO je cenově výhodnější než placení vlastního OZO zaměstnance.
  • Také vyšší efektivita (žádná nemocnost, dovolené apod.).
  • Snížení rizika pracovních úrazů a nemocí z povolání.
  • Snížení rizika trestní odpovědnosti vedoucích pracovníků.
  • Komplexní zajištění služeb v oblasti BOZP a PO odborně způsobilými osobami.
  • Možnost využití školicího zázemí MBK pro rozvoj pracovníků.
  • Uvedení bezpečnostních a zdravotních aspektů práce do souladu s právními požadavky je vhodným začátkem pro vybudování systému řízení BOZP podle normy OHSAS 18001. Organizace, která si zavedla principy normy

 

ROZSAH A CENY

Pre-audit se vždy odvíjí od velikosti společnosti a složitovsti jejich provozu. Cena za jeden auditoden je cca 12.000.- Kč/bez DPH.
  • Běžná výrobní firma velikosti do 50 lidí, jedna budova, jedno místo, rozsah cca 1 den
  • Běžná výrobní firma veliskosti do 200 lidí, jedna budova, jedno místo, rozsah cca 2 - 3 dny
  • Jinak maximálně 5 dní
Součástí pre-auditu je:
  • Prověření všech povinností
  • Fyzická kontrola plnění požadavků BOZP a PO a technického zabezpečení správy budov a vybavení
  • Výsledná detailní zpráva s vyhodnocením v jednotlivých oblastech
Výstup může být osobně prezentován vedení společnosti, s cílem specifikovat další postup a nápravná opatření v souladu s legislativou.